Individual pilot training

Purchase of simulator hours

If you want to train according to your idea with our or even your own instructor, we have prepared this package of 2 or 3 free hours for you on our simulators. It can be used on Boeing 737, Airbus A320 or Cessna 172. With the first purchase, you get a discount code valid for the next 3 months, so each additional purchase of hours is 15% cheaper. Prices are without an instructor and are valid for 1 person. Each additional person in the cockpit of the simulator is charged CZK 490. The service is intended for pilots with a valid pilot license.

Individual pilot training

Training Reservation time Price

Individual pilot training Cessna 172 G1000

Reservation time
120 minut
Price
from 3 970 Kč
Choose

V ceně není započtený instruktor, který simulátor i obsluhuje. Jeho cena je 750Kč/hod., celkem 1.500Kč.

Individual pilot training Boeing 737NG

Reservation time
120 minut
Price
from 5 470 Kč
Choose

V ceně není započtený instruktor, který simulátor i obsluhuje. Jeho cena je 970Kč/hod., celkem 1.930Kč.

Individual pilot training Airbus A320

Reservation time
120 minut
Price
from 5 470 Kč
Choose

V ceně není započtený instruktor, který simulátor i obsluhuje. Jeho cena je 970Kč/hod., celkem 1.930Kč.

Individual pilot training Boeing 737

Reservation time
180 minut
Price
from 6 970 Kč
Choose

V ceně není započtený instruktor, který simulátor i obsluhuje. Jeho cena je 970Kč/hod., celkem 2.910Kč.

Individual pilot training Airbus A320

Reservation time
180 minut
Price
from 6 970 Kč
Choose

V ceně není započtený instruktor, který simulátor i obsluhuje. Jeho cena je 970Kč/hod., celkem 2.910Kč.

About the simulator

Airbus A320

is an advanced fix-based flight simulator implemented in 2018, but in 2024 it underwent modernization by replacing the servers and the main SW with P3DV5. The panoramic projection has a range of 230° and a length of 9 meters. It uses the commercial license of Lockheed Martin P3D, French avionics Jeehel for A320 and the FS Flight Control instructor station. The hardware used is new and high-quality components of Skalarki Electronics A320 with a Vier Im Pott cockpit, the cockpit is 100% functional.

Boeing 737NG 800 series

is also an advanced fix-based flight simulator implemented in 2018, but in 2024 it underwent modernization by replacing the servers and the main SW with P3DV5. The simulator is undergoing FNPT II certification, therefore it uses engine-generated and variable forces in the control. These allow you to feel the real power in the control, based on the speed or balance of the aircraft. The panoramic projection has a range of 180° and a length of 8 meters. It uses the commercial license Lockheed Martin P3D, Project Magenta avionics for B737NG and the FS Flight Control instructor station. New and high-quality CP Flight components are used as hardware, the cockpit is 100% functional.

Cessna 172

Our Cessna 172 simulator with modern Garmin 1000 NXi avionics is a copy of the cabin of a real aircraft with 180-degree visualization, a length of 4.5 meters and the highest resolution for simulation ever, i.e. 12K on three 65" OLED panels, powered by the most powerful graphics card on the planet, the Nvidia 4090. The entire project was created for the purpose of FNPT II certification planned for 2025, and thanks to this, you will feel the variable forces in the control, which are provided by 4 ram engines from a renowned Swiss company.

FAQ

Photos

Instructors

  • Pavel Sochorovský

    pilot Pavel Sochorovský

    Už jako malý kluk se zajímal o letadla a obdivuje tyto stroje dodnes. Dříve stačilo lepení modelů a pozorování letadel nad hlavou. Od roku 2003 se sny být skutečným pilotem začaly rýsovat více jasněji a získal kvalifikaci obchodního pilota s doložkou IR/MEP, ATPL(A) frozen. V roce 2009 úspěšně absolvoval výběrové řízení na pozici dopravního pilota u společnosti ČSA. V současnosti se zabývá obchodními lety pro soukromou společnost, která hodlá využívat obchodní leteckou dopravu s využitím turbovrtulových letadel pro transport speciálních lékových forem.

  • Denisa Svobodová

    pilot Denisa Svobodová

    Letectví se aktivně věnuje od svých 17 let. Je absolventka Vysoké školy Báňské oboru letecké dopravy a nyní aktivně létá od roku 2018 na letadle Boeing 737 u společnosti Go2Sky. Od roku 2020 vyučuje předměty ATPL na dopravní fakultě ČVUT.

  • Teodor Škoda

    pilot Teodor Škoda

    Létat začal v 17 letech v aeroklubu na kluzácích. Pokračoval výcvikem soukromého pilota. V roce 2020 úspěšně absolvoval zkoušky z teorie dopravního pilota ATPL(a). V roce 2021 dokončil praktický výcvik a je držitelem licence obchodního pilota-CPL/MEP/IR. Volný čas nejraději tráví v aeroklubu létáním na všem, co má křídla.

  • Jan Škopek

    pilot Jan Škopek

    Začal létat od roku 2013 na malých sportovních letounech k získání první kvalifikace PPL. Dále pak pokračoval v létání a zvyšování pilotních kvalifikací společně se studiem ATPL k cílené metě stát se profesionálním dopravním pilotem. Od roku 2018 létá jako první důstojník u společnosti Smartwings na Boeingu 737NG a 737 MAX8.

  • Radek Topinka

    autor a majitel projektu Simulation of Reality Radek Topinka

    Radek Topinka, autor projektu a majitel začal s létáním v roce 2009 v letecké škole Aviatický klub, následně pokračoval studiem ATPL na dopravního pilota. Po ekonomické krizi v roce 2010, která měla dopad i na velké létání se rozhodl naplno věnovat projektu leteckých simulátorů a v roce 2012 otevřel současné centrum Simulation of Reality na Zličíně. Věnuje se nadále aktivně provozu a rozvoji centra, ale také instruktorské činnosti.