Screening preparation FO and CPT / upgrade

Ivo Bartoň

Ředitel letové bezpečnosti ČSA, a.s.
Ivo Bartoň

Jako kapitán s náletem 15 tisíc hodin na Airbusu A320 a Boeingu 737 mohu potvrdit, že oba simulátory jsou již velice blízko realitě a splňují standardy kvality i pro výcvik letových posádek díky funkčnosti jednotlivých systémů a autentickým silám v řízení.

More about screening preparation FO a CPT / upgrade

Připravili jsme pro vás s profesionálními instruktory efektivní program, kterým vás během 9-ti hodin ve dvou dnech (celkem 6 hodin letu + 3 hodiny teorie) připraví na výběrové řízení na místo prvního důstojníka, kapitána nebo také upgrade na kapitána. Důležité je nepodcenit samotnou přípravu, neboť případný neúspěch vám sebere budovaný kredit a odsune až o rok vaší kariéru.

Tento kurz je vhodný pro piloty s typovou kvalifikací, kteří budou absolvovat výběrové řízení na simulátoru letounu Boeing 737 nebo Airbus A320. S ohledem na typ výběrového řízení a cílového operátora odhalíme vaše možné slabé stránky a budeme klást důraz i na správné rozhodovací schopnosti. Během programu je možné dokoupit případné hodiny navíc se slevou.

Screening preparation FO and CPT / upgrade

Školení Doba školení Cena

Screening preparation FO and CPT / upgrade Boeing 737 pro dvě osoby

Doba školení
360 minut
Cena
od 14 400 Kč
Koupit

cena je platná pro jednu osobu tj. pilota letícího a následně monitorujícího 3+3 hodin včetně profesionálního instruktora

Screening preparation FO and CPT / upgrade Airbus A320 pro dvě osoby

Doba školení
360 minut
Cena
od 14 400 Kč
Koupit

cena je platná pro jednu osobu tj. pilota letícího a následně monitorujícího 3+3 hodin včetně profesionálního instruktora

Screening preparation FO and CPT / upgrade Boeing 737 pro jednu osobu

Doba školení
360 minut
Cena
od 19 400 Kč
Koupit

cena je platná pro jednu osobu tj. pilota letícího 6 hodin včetně profesionálního instruktora

Screening preparation FO and CPT / upgrade Airbus A320 pro jednu osobu

Doba školení
360 minut
Cena
od 19 400 Kč
Koupit

cena je platná pro jednu osobu tj. pilota letícího 6 hodin včetně profesionálního instruktora

O simulátoru

Briefing 2x 60 minut

Základy IFR létání (standardní zatáčka, stoupání / klesání, rozpočet na přiblížení, vstupy do vyčkávacích obrazců)

Pohyb letadla v prostoru (limity, rychlosti, výšky, navigační)

Příprava dokumentace Jeppesen

Orientace v kokpitu (navigační přístroje a ovládací prvky)

Odletová příprava včetně nouzových postupů

SOP s ohledem na výběrové řízení provozovatele (rozdělení na pilota letící / monitorující)

Technika pilotáže (koordinace pohybu, správné rozložení pozornosti)

Základy řešení nouzových postupů, součinnost v posádce (požár motoru, požár na palubě)

Let v simulátoru 2x 3hod. letu

Vizuání okruhy bez použítí automatizace

Přistání s maximálním bočním větrem podle limitů letounu

Vysazení motoru v krizových situacích

Jednomotorové přiblížení

Nácvik LVO CAT3A/B

LVTO 125m

Memory items refresh a aplikace pro daný typ

Raw data crosswind Cat 1

GPWS

Základy řešení nouzových postupů, součinnost v posádce (požár motoru, požár na palubě, přistání a nouzová evakuace)

Standardizované SOP dle TR  s ohledem na výběrové řízení provozovatele (rozdělení na pilota letící / monitorující)

Debriefing 2x 30min.

Objektivní zhodnocení chyb a doporučení dalšího postupu

Doporučené studijní materiály

Profesionální letecký simulátor

Nemluvíme tu jen o zážitkovém simulátoru, ale o certifikovaném typu simulátoru Boeing 737NG, který má profesionální systém proměnlivých sil v řízení tzv. loading control. Ten simuluje skutečnou sílu v řízení kladenou na pilota a to podle rychlosti obtékajícího vzduchu kolem řídících ploch letounu. To umožnuje pilotům během tréninku cítit na tomto trenažéru skutečnou sílu v řízení a to na základě rychlosti nebo vyvážení letounu. Kokpit přesně odpovídá skutečnému letounu včetně všech ovládacích prvků a jejich reálné funkčnosti. Panaromatická půlkulatá projekce poskytuje dokonalou iluzi letu a má rozsah 180° a délku 8 metrů.

Časté dotazy

1

Jaký je průběh zážitku?

Zážitek začíná příchodem na naši recepci, proto prosím přijďte ideálně s 15-ti minutovým předstihem. Jelikož chceme, abyste se cítili jako v bavlnce, postará se o vás po celou dobu zážitku naše letuška. Po příchodu vám nabídne teplé nebo studené nápoje a budete mít možnost absolvovat přípravu před vstupem do simulátoru u níž se dozvíte to nejdůležitější, abyste čas strávený v kokpitu s instruktorem využili co nejefektivněji. Po zážitku vás naše letuška provede naším centrem a ukáže vám postupně všechny naše profesionální simulátory. V případě jejich provozu můžete nahlédnout dovnitř k tomu určeným okénkem. Dále můžete absolvovat doplňkový RC simulátor (model letounu řízený rádiem). Samotný zážitek začíná běžet usednutím do připraveného kokpitu za doprovodu instruktora nebo obsluhy. U zážitků na simulátorech Formule 1, Závodním speciálu full motion a vrtulníku Ka-50 full motion je k dispozici pro změnu nastavení kvalifikované obsluha nebo za poplatek profesionální instruktor Jan Charouz (předem na vyžádáni) na Formuli 1.

 

2

Mohu si vzít doprovod?

ANO, můžete až tři osoby diváckého doprovodu, ale pouze obdarovaný může pilotovat. Vyjímkou je zážitek na ponorce, kde řídí 3 osoby v různých rolích a 1 osoba diváckého doprovodu. Divácký doprovod nad povolený limit lze doplatit dle kapacity na místě za cenu 190,-Kč za osobu. Střídání v kokpitu je povoleno doprovodu pouze za příplatek 490,-Kč za jednu střídající osobu z důvodu zvýhodněných cen časově delších zážitků pro jednu osobu a zvýšenému opotřebení simulátorů při střídání osob.

 

3

Jaká je vhodná délka zážitku?

Nejprodávanější varianta je 60 minut, neboť umožnuje opakovat přistání s civilními letadly nebo letecký souboj u stíhačky F16 či vrtulníku KA-50. U ponorky vyzkoušíte také druhou a velmi zajímavou misi a závodní simulátory nabídnou dvě tratě. Volte však dle vašich možností, protože je stále možnost zážitek při rezervaci doplatkem ceny prodloužit.

 

4

Potřebuji nějaké předchozí zkušenosti?

Absolutně ne, náš instruktor nebo obsluha vysvětlí vše potřebné k osvojení dané fáze simulace. U složitějších simulátorů jako Boeing 737NG, F16 Fighting Falcon, Cessna 182RG a ponorka U-BOAT je k dispozici kvalifikovaný instruktor po celou dobu vašeho zážitku.

 

5

Mohu voucher vyměnit za jiný?

Určitě ano, nejlepší způsob je darovat univerální zážitek a nechat obdarovaného vybrat preferovaný simulátor. Nicméně i když vyberete jakýkoliv zážitek, můžete ho vždy při rezervaci v našem on-line systému vyměnit s případným doplatkem za jiný.

 

6

Jak je to s platností voucheru, termínem rezervace a stornem zážitku?

Voucher má platnost 12 měsíců a lze také prodloužit. Termín si volí obdarovaný po dobu platnosti v on-line rezervačním systému. Storno termínu je možné udělat bezplatně nejpozději 72 hodin před začátkem zážitku.

 

7

Budu pilotovat sám nebo s instruktorem?

Ano, tak daleko jak to zvládnete sami! Nenecháme Vás však samotného, ale náš instruktor Vám pomůže se vším co budete potřebovat pro zvládnutí zážitku.

 

8

Budu svůj zážitek sdílet s někým dalším?

Všechny zážitky jsou individuální a jsou vyhrazeny pouze pro obdarovaného a jeho doprovod. Nikdo vás tak v kokpitu s naším instruktorem rušit nebude.

 

9

Jsou nějaké požadavky na minimální věk, výšku zájemce?

Ano, doporučený věk dětí je od 12 let s minimální výškou 150 cm a dospělé osoby s hmotností do 120kg.

 

10

Je trenažér plně pohyblivý "full-motion-simulator"?

ANO, máme tři pohyblivé simulátory. Cessna 182RG obsahuje pohyblivou základnu 3DOF (3 volnosti pohybu tj. zdvih, klonění, klopení) Závodní speciál nebo vrtulník Ka-50 má pohyblivou základnu 4DOF (4 volnosti pohybu tj. zdvih, klonění, klopení a rotace). Boeing 737NG, F16 Fighting Falcon, Formule 1 a U-BOAT je tzv. "fixed-based-simulator" bez hydrauliky. Bohužel vysoké náklady za tvz. full flight motion simulátor dopravního letounu je určen pro výcvik leteckých posádek a prodává se za 18.000,-Kč/hod. Profesionální simulátory stíhaček se s pohyblivou základnou vůbec nedělají z důvodu vysokých G. Na druhou stranu náš širokoúhlý výhled 180-ti stupňů sestavený ze třech full HD projektorů pro simulátory Boeing 737NG, F16 Fighting Falcon a Formule 1 tento pocit dostatečně nahradí. Mozek se při velké obrazové ploše nechá snadno ošálit dojmem pohybu.

 

11

Kde probíhají reálné lety s Cessnou?

V partnerských leteckých školách Praha Leťnany BlueSky Academy za poplatek 500,-Kč nebo v ceně zážitku v Roudnici nad Labem Aviatický klub nebo OK-AIR v Příbrami se zkušeným instruktorem s Cessnou 172 po dobu 30-ti minut s vaším doprovodem. Tento letoun je čtyřmístný.

Foto

Instruktoři

  • Petr Rautner

    Travel Service, a.s. Petr Rautner

    Létat začal 15 letech v Letňanech. Vystudoval letecký obor VŠD. V Kanadě žil od roku 1985, kde si zalétal i práškovací letadla a bizjety. Ve Vancouveru se stal Kapitánem Boeingu 737 1987. Od roku 1990 Qantas Captain 737 (Austrálie) 16 let. 2005 se vratil do Čech a letal u SkyEurope. Nyní je Kapitánem na B737 u společnosti Travel Service. Ve volném čase si užívá sportovního létání na větroni VSO10 v Aeroklubu Panenský Týnec.

  • Lukáš Hořický

    Travel Service, a.s. Lukáš Hořický

    S vlastním létáním začal ve 14 letech jako žák kluzáků v Aeroklubu Soběslav. Se zahájením studií na vysoké škole v Praze pokračoval v létání v Aeroklubu Kladno na Zlínu - Trenér, L-40 Metasokol a L-200 Morava, na kterých odlétal licence až do obchodního pilota. Od roku 2008, létá jako druhý pilot Boeingu 737 u letecké společnosti Travel Service, na nové generaci Boeingu 737- 800, tak na staré klasice B 737 - 500. Svůj volný čas věnuje větronům i s vrtulovým strojům. kvalifikace: průkaz způsobilosti ATPL, B 737 300-900/IR, SEP land, TOW, GLD, dispečer AFIS.

  • Miroslav Chorouš

    ČSA, a.s. Miroslav Chorouš

    Létat začal v roce 1991 na větroních Blaník L13, dále na ULL, přes malá sportovní letadla až po střední dopravní letouny, na kterých získával potřebné zkušenosti a kvalifikace. Od roku 2004 létá jako druhý pilot B 737.400 – 500 u společnosti ČSA. Simulátory mu však imponovaly od dětství a Microsoft Flight Simulator mu pomáhal již od začátku jeho létání.

  • Pavel Sochorovský

    obchodní pilot Pavel Sochorovský

    Už jako malý kluk se zajímal o letadla a obdivuje tyto stroje dodnes. Dříve stačilo lepení modelů a pozorování letadel nad hlavou. Od roku 2003 se sny být skutečným pilotem začaly rýsovat více jasněji a získal kvalifikaci obchodního pilota s doložkou IR/MEP, ATPL(A) frozen. V roce 2009 úspěšně absolvoval výběrové řízení na pozici dopravního pilota u společnosti ČSA. V současnosti se zabývá obchodními lety pro soukromou společnost, která hodlá využívat obchodní leteckou dopravu s využitím turbovrtulových letadel pro transport speciálních lékových forem.

  • Ladislav Langer

    obchodní pilot Ladislav Langer

    S létáním začal v USA ve státě Florida, kde získal licenci komerčního pilota (CPL ME/IR) a složil zkoušky z teorie dopravních letadel (ATPL), následně zde působil jako instruktor do roku 2009. Poté pracoval jako pilot aerotaxi a dobrovolník letecké služby civilní patroly na Islandu. V Dublinu absolvoval školení (MCC/JOC) na B738. V současné době je ve výcviku na pozici Air Traffic Control Operator u ŘLP CZ.

  • Klára Zahradníková

    organizace rezervací, péče o zákazníky Klára Zahradníková
  • Radek Topinka

    autor a majitel projektu Simulation of Reality Radek Topinka

    S létáním začal na simulátorech a ty mu učarovaly natolik, že se se rozhodl v roce 2008 otevřít svůj první simulátor pro veřejnost Boeingu 737NG. V roce 2009 získal licenci PPL (A), ULL a absolvoval teorii ATPL – dopravní pilot. Rok 2012 až 2013 byl přelomový v rozhodnutí rozšířit projekt Leteckých simulátorů na největší simulátorové centrum v České republice s nabídkou 7 velkých a 4 mobilních simulátorů napříč kategoriemi VE VZDUCHU, NA SILNICI a POD VODOU. V současné chvíli se plně věnuje projektu Simulation of Reality jako občasný instruktor, ale především ve větším zviditelnění projektu Simulation of Reality.