Ideální dárek
Airbus A320

Ivo Bartoň

Ředitel letové bezpečnosti ČSA, a.s.
Ivo Bartoň

Jako kapitán s náletem 15 tisíc hodin na Airbusu A320 a Boeingu 737 mohu potvrdit, že oba simulátory jsou již velice blízko realitě a splňují standardy kvality i pro výcvik letových posádek díky funkčnosti jednotlivých systémů a autentickým silám v řízení.

O zážitku

Co si všechno vyzkoušíte, to záleží na zvoleném balíčku. Základní 30-ti minutový vám umožní vzlet, let po trase a přiblížení s přistáním na jednom z 24 tisíc letišť po celém světě. Při hodinovém pilotování dopravního letadla zvládnete navíc i nácvik opakovaných přistání na více letištích za různých povětrnostních podmínek. Chcete více adrenalinu? Devadesátiminutový let už zahrnuje i nácviky různých krizových situací, od hořícího motoru až například po dekompresi kabiny.

Náš letecký simulátor tak může být skvělým nevšedním zážitkem, originálním dárkem pro vašeho muže či syna, splněným snem leteckého nadšence a nebo jedním z kroků na cestě k tomu, stát se opravdovým pilotem. Volba je na vás. V každém případě se postaráme o to, abyste si let opravdu užili.

Objednejte zážitek
Airbus A320

Délka zážitku Cena
Délka zážitku
30 + 30 minut
Cena
od 1 890 Kč
Koupit

Vzlet, let po trase a přiblížení s přistáním na jednom z 24 tisíc letišť světa. Celkem 30min. Airbus + 30 min. seznámení s kokpitem formou zážitkového manuálu, prohlídka všech simulátorů a pro divácký doprovod let s novým Flight Simulatorem 2020 na zkoušku v průběhu letu na A320. Zážitek je určen pro 1 osobu + 3 osoby diváckého doprovodu.

Délka zážitku
60 + 30 minut
Cena
od 3 390 Kč
Koupit

K základní variantně navíc opakovaná přistání za různých podmínek počasí. Celkem 60min. Airbus + 30 min. seznámení s kokpitem formou zážitkového manuálu, prohlídka všech simulátorů a pro divácký doprovod let s novým Flight Simulatorem 2020 na zkoušku v průběhu letu na A320. Zážitek je určen pro 1 osobu + 3 osoby diváckého doprovodu.

Délka zážitku
90 + 30 minut
Cena
od 4 890 Kč
Koupit

Ke střední variantně navíc obtížnější letiště nebo různé závady. Celkem 90min. Airbus + 30 min. seznámení s kokpitem formou zážitkového manuálu, prohlídka všech simulátorů a pro divácký doprovod let s novým Flight Simulatorem 2020 na zkoušku v průběhu letu na A320. Zážitek je určen pro 1 osobu + 3 osoby diváckého doprovodu.

Klikněte pro zážitky s LAST MINUTE termíny a nejlepší cenou nebo individuální termín na vaše přání.

Zobrazit

O simulátoru

Jako ve skutečnosti

Chcete pilotovat dopravní letadlo jako skutečný pilot? S námi si to opravdu můžete vyzkoušet. Pod vedením zkušených instruktorů nebudete jen tak poletovat, ale řídit opravdové dopravní letadlo. Ukážeme vám jak vést letoun podle skutečných provozních postupů od vzletu až po přistání. Na realitě jsme nešetřili a proto můžete zažít mnoho desítek závad. Mezi nimi je i simulovaný požár v kabině. Pro váš divácký doprovod trenažer nabízí dvě řady pohodlných sedadel z reálného Airbusu až pro 6 dalších osob.

Profesionální simulátor

Nemluvíme tu jen o zážitkovém simulátoru, ale o realistickém výcvikovém simulátoru na kterém se školí opravdoví piloti. Jeho kokpit odpovídá skutečnému letounu včetně všech ovládacích prvků a jejich reálné funkčnosti. Panaromatická projekce, která vás obklopí a poskytuje dokonalou iluzi letu má rozsah 230° a délku 9 metrů. Reálné síly v řízení společně se zvukem z 8  reproduktorů podtrhují autentický zážitek, kdy letiště Praha je na dosah.

S Airbusem to hravě zvládnete:

Obrovskou výhodou Airbusu oproti Boeingu je technologie systému řízení letu fly-by-wire. Pilotní kabina je vybavena bočními „sidesticky“ (což jsou laicky řečeno joysticky-místo klasických řídících sloupků). Chování systému fly-by-wire je vybavené ochranou proti překročení letové obálky, při kterém letoun chrání v podstatě sám sebe. Pokud volíte kratší let nebo jdete na simulátor poprvé, Airbus z vás ve srovnání s Boeingem udělá lepšího pilota. A to u prvního letu může být výhodou.

Co od nás dostanete:

K dispozici vám bude nejen instruktor, ale také letušky, které se postarají o pohodlí a nápoje nejen vaše, ale také až třech vašich hostů, které si můžete přivést v roli diváků s sebou. A aby vzpomínka na váš mimořádný zážitek nevybledla, můžete si odnést i záznam vašeho letu natočeným profesionální kamerou včetně fotografií a certifikátem podepsaným opravdovým pilotem. Po zážitku absolvujete interaktivní prohlídku všech simulátorů a zkusíte si RC simulátor modelu letadla, který se mezi našimi návštěvníky těší velké oblibě.

O reálném letounu

Představení:

Airbus A320 je civilní dvoumotorový letoun pro krátké a střední tratě. Byl představen v březnu 1984 a poprvé vzlétl 22. února 1987, načež v dubnu 1988 absolvoval svůj první komerční let v barvách Air France. Maximální vzletová hmotnost je 68 tun s doletem 6100km. Délka je 37,6 metrů a pojme 150-180 cestujících.

V prosinci 2010 firma Airbus představila vývoj vylepšeného modelu A320neo (new engine option), který první let vykonal v roce 2014 a do služby u společnosti Lufthansa vstoupil v lednu 2016. Díky účinnějším motorům, vylepšenému křídlu včetně sharkletů je úspornější až o 15%.

V říjnu 2019 vzhledem k tragickým nehodám Boeingu 737MAX se stal nejprodávanějším dopravním letadlem světa. K prosinci 2019 bylo dodáno celkem 9 247 letadel více než 330 dopravcům.

Vývoj:

Po úspěchu Airbusu A300 začali v Toulouse s vývojem a s cílem překonat kdysi nejpopulárnější dopravní letoun Boeing 727. Nový Airbus měl mít stejnou kapacitu, ale výrazně nižší provozní náklady. Digitální technologie použité u A320 byly dvougeneračním technickým skokem oproti zcela analogovému Boeingu 727 a generačním skokem vůči Boeingu 737 řady 300/400/500. Model Airbus A320 měl být celosvětovou náhradou za Boeingy 727 a nejstarší varianty 737.

Po růstu cen ropy v 70. letech na který doplatil letoun Concorde bylo nutné s Airbusem A320 snížit náklady za palivo. Aby toho možné dosáhnout, bylo použito množství nejmodernějších technologií jako např. systém řízení letu fly-by-wire nebo použití kompozitních materiálů či změna těžiště pomocí přečerpávání paliva během letu. Díky mnoha vylepšením dosáhl Airbus A320 až o 50% nižší spotřeby oproti Boeingu 727.

Systémy a avionika A320 jsou navrženy tak, aby jej bylo možné modernizovat na novější verzi a být tak moderní i po dvaceti letech ve službě.

Pilotní kabina je pro řízení letounu vybavena bočními „sidesticky“ (což jsou laicky řečeno joysticky-místo klasických řídících sloupků). Chování systému fly-by-wire je vybavené ochranou proti překročení letové obálky, což bylo tehdy (na konci 80. let) naprostou novinkou pro piloty.

 

Letová příručka

ke stažení ve formátu PDF Zážitková letová příručka Airbus A320

Časté dotazy

1

Jaký je průběh zážitku?

Zážitek začíná usednutím do připraveného kokpitu s instruktorem. V průběhu konání hlavního zážitku si může váš divácký doprovod na vyžádání vyzkoušet na 15min. jako bonus let na simulátoru Flight Simulator 2020. Nejedná se o profesionální simulátor, ale běžnou hru s nádhernými detaily s vizualizaví na 55" 4K obrazovce a se základním leteckým ovladačem Thrustmaster formou samoobslužného ovládání. Po zážitku vás provedeme naším centrem a ukážeme vám postupně všechny naše profesionální simulátory. V případě jejich provozu můžete nahlédnout dovnitř k tomu určeným okénkem. U zážitků na simulátorech Formule 1 a Závodním speciálu je k dispozici pro změnu nastavení kvalifikované obsluha nebo za poplatek profesionální instruktor Jan Charouz (předem na vyžádáni) na Formuli 1.

 

2

Mohu si vzít doprovod?

ANO, u zážitkových voucherů můžete mít sebou až tři osoby diváckého doprovodu, ale pouze obdarovaný může pilotovat. Vyjímkou je zážitek na ponorce, kde řídí 3 osoby v různých rolích a 1 osoba diváckého doprovodu. Last Minute nebo kurzy pro více osob nemají divácký doprovod v ceně. Divácký doprovod lze vyjma kurzů nad povolený limit doplatit dle kapacity na místě za cenu 190,-Kč za osobu. Střídání v kokpitu je povoleno doprovodu pouze za příplatek 490,-Kč za jednu střídající osobu z důvodu zvýhodněných cen časově delších zážitků pro jednu osobu a zvýšenému opotřebení simulátorů při střídání osob.

 

3

Jaká je vhodná délka zážitku?

Nejprodávanější varianta je 60 minut, neboť umožnuje opakovat přistání s civilními letadly nebo letecký souboj u stíhačky F16. Závodní simulátory nabídnou dvě tratě. Volte však dle vašich možností, protože je stále možnost zážitek při rezervaci doplatkem ceny prodloužit.

 

4

Potřebuji nějaké předchozí zkušenosti?

Absolutně ne, náš instruktor nebo obsluha vysvětlí vše potřebné k osvojení dané fáze simulace. U složitějších simulátorů jako Boeing 737NG, F16 Fighting Falcon, Cessna 182RG a ponorka U-BOAT je k dispozici kvalifikovaný instruktor po celou dobu vašeho zážitku.

 

5

Mohu voucher vyměnit za jiný?

Určitě ano, nejlepší způsob je darovat univerální zážitek a nechat obdarovaného vybrat preferovaný simulátor. Nicméně i když vyberete jakýkoliv zážitek, můžete ho vždy při rezervaci v našem on-line systému vyměnit s případným doplatkem za jiný.

 

6

Jak je to s platností voucheru, termínem rezervace a stornem zážitku?

Voucher má platnost 6 - 12 měsíců a lze také prodloužit. Termín si volí obdarovaný po dobu platnosti v on-line rezervačním systému. Storno termínu je možné udělat bezplatně nejpozději 72 hodin před začátkem zážitku nebo v případě Covid safe za 350,-Kč zvolených při rezervaci termínu i v den konání služby. V opačném případě si účtujeme 50% ceny za nový termín.

 

7

Budu pilotovat sám nebo s instruktorem?

Ano, tak daleko jak to zvládnete sami! Nenecháme Vás však samotného, ale náš instruktor Vám pomůže se vším co budete potřebovat pro zvládnutí zážitku.

 

8

Budu svůj zážitek sdílet s někým dalším?

Všechny zážitky jsou individuální a jsou vyhrazeny pouze pro obdarovaného a jeho doprovod. Nikdo vás tak v kokpitu s naším instruktorem rušit nebude.

 

9

Jsou nějaké požadavky na minimální věk, výšku zájemce?

Ano, doporučený věk dětí je od 12 let s minimální výškou 150 cm a dospělé osoby s hmotností do 120kg.

 

10

Je trenažér plně pohyblivý "full-motion-simulator"?

ANO, máme tři pohyblivé simulátory. Cessna 182RG obsahuje pohyblivou základnu 3DOF (3 volnosti pohybu tj. zdvih, klonění, klopení) Závodní speciál nebo vrtulník Ka-50 má pohyblivou základnu 4DOF (4 volnosti pohybu tj. zdvih, klonění, klopení a rotace). Boeing 737NG, F16 Fighting Falcon, Formule 1 a U-BOAT je tzv. "fixed-based-simulator" bez hydrauliky. Bohužel vysoké náklady za tvz. full flight motion simulátor dopravního letounu je určen pro výcvik leteckých posádek a je výrazně dražší. Profesionální simulátory stíhaček se s pohyblivou základnou vůbec nedělají z důvodu vysokých G. Na druhou stranu náš širokoúhlý výhled 180-ti stupňů sestavený ze třech full HD projektorů pro simulátory Boeing 737NG, F16 Fighting Falcon a Formule 1 tento pocit dostatečně nahradí. Mozek se při velké obrazové ploše nechá snadno ošálit dojmem pohybu.

 

Hodnocení

Hodnocení od našich zákazníků si můžete kliknutím ověřit

 
První dojem byl profesionální přístup, vřelé přijetí, úžasná instruktáž a velice příjemný pan pilot. Prostředí příjemně překvapilo a podtrhlo linku vysokého standardu. Úžasné simulátory, hezká grafika, vše vám ukáží, vysvětlí a věnuje se vám profesionální pilot. Doporučuji a opět rád navštívím.
 
Tomáš Pinkas, Google, 28.2.2020
 
Úžasná instruktáž, super grafika a velice příjemný kolektiv. Mnoho typů zážitků a při vstupu dostanete nabídku na teplý či studený nápoj zdarma. Úžasné simulátory, milá obsluha, vše vám ukáží, vysvětlí a věnuje se vám profesionální pilot. Určitě doporučuji a opět rád navštívím při nějakém dalším zážitku.
 
 
Byli jsme na Airbus simulátoru, kde jsme přistávali na dvou letištích - Amsterdam a Funchal. Zážitek jsme si moc užili, personál byl velmi profesionální jak na zemi, tak ve "vzduchu". Rozhodně doporučujeme

Naprosto DOKONALÝ až neuvěřitelný zážitek!!!! Recenzoval od uživatele Palunka, TripAdvisor 12.12.2019

Můj přítel ode mě dostal k narozeninám půl hodinovou instruktáž v Leteckém simulátoru Airbus A320. Večer před návštěvou mi volal pan Martínek s tím, že mohu prodloužit na hodinu, a tak jsem tak učinila a rozhodně nelituji! Již když jsme na místo dorazili a vcházeli jsme dovnitř, dýchla na nás úžasná, dříve nepoznaná atmosféra. Připadali jsme si jako ve filmu. Pak se nám představila strašně moc milá mladá paní pilotka a vzala nás do simulátoru. Mému příteli perfektně vysvětlila, co má dělat a on pak vzletěl z pražského letiště a přistávali jsme na Mallorce, v Palermu, v L.A., a na dalších místech, kde jsme si vždy mohli prohlédnout i okolí letiště, tak jak je skutečně vidět z letadla. Můj přítel byl strašně nadšený, a já jako pozorovatel též. Slečna pilotka je naprosto bezvadná. Moc děkujeme za nádherný zážitek. Pavlína a Ivan

simulátor A320 Recenzoval od uživatele Milan G, TripAdvisor 19.09.2019

Ohromný zážitek. Let na simulátoru A320 mě nadchl. Velmi příjemný instruktor . klobouk dolů před všemi piloty.

Simulátor Airbus A320 Recenzoval od uživatele pdufik, TripAdvisor 15.09.2019

Řízení Airbus A320 byl skvělý zážitek k mým 50. narozeninám. Užil jsem si to nejen já, ale i moji pasažéři 😄. Velmi děkuji za výborný dárek, ale i za příjemnou atmosféru v Simulation od Reality Praha.

 

Více hodnocení si můžete přečíst na TripAdvisor / Google / Facebook

 

Foto

Video

Instruktoři

  • Pavel Sochorovský

    pilot Pavel Sochorovský

    Už jako malý kluk se zajímal o letadla a obdivuje tyto stroje dodnes. Dříve stačilo lepení modelů a pozorování letadel nad hlavou. Od roku 2003 se sny být skutečným pilotem začaly rýsovat více jasněji a získal kvalifikaci obchodního pilota s doložkou IR/MEP, ATPL(A) frozen. V roce 2009 úspěšně absolvoval výběrové řízení na pozici dopravního pilota u společnosti ČSA. V současnosti se zabývá obchodními lety pro soukromou společnost, která hodlá využívat obchodní leteckou dopravu s využitím turbovrtulových letadel pro transport speciálních lékových forem.

  • Denisa Svobodová

    pilot Denisa Svobodová

    Letectví se aktivně věnuje od svých 17 let. Je absolventka Vysoké školy Báňské oboru letecké dopravy a nyní aktivně létá od roku 2018 na letadle Boeing 737 u společnosti Go2Sky. Od roku 2020 vyučuje předměty ATPL na dopravní fakultě ČVUT.

  • Teodor Škoda

    pilot Teodor Škoda

    Létat začal v 17 letech v aeroklubu na kluzácích. Pokračoval výcvikem soukromého pilota. V roce 2020 úspěšně absolvoval zkoušky z teorie dopravního pilota ATPL(a). V roce 2021 dokončil praktický výcvik a je držitelem licence obchodního pilota-CPL/MEP/IR. Volný čas nejraději tráví v aeroklubu létáním na všem, co má křídla.

  • Jan Škopek

    pilot Jan Škopek

    Začal létat od roku 2013 na malých sportovních letounech k získání první kvalifikace PPL. Dále pak pokračoval v létání a zvyšování pilotních kvalifikací společně se studiem ATPL k cílené metě stát se profesionálním dopravním pilotem. Od roku 2018 létá jako první důstojník u společnosti Smartwings na Boeingu 737NG a 737 MAX8.

  • Radek Topinka

    autor a majitel projektu Simulation of Reality Radek Topinka

    Radek Topinka, autor projektu a majitel začal s létáním v roce 2009 v letecké škole Aviatický klub, následně pokračoval studiem ATPL na dopravního pilota. Po ekonomické krizi v roce 2010, která měla dopad i na velké létání se rozhodl naplno věnovat projektu leteckých simulátorů a v roce 2012 otevřel současné centrum Simulation of Reality na Zličíně. Věnuje se nadále aktivně provozu a rozvoji centra, ale také instruktorské činnosti.