Příprava na výběrové řízení CADET

Ivo Bartoň

Ředitel letové bezpečnosti ČSA, a.s.
Ivo Bartoň

Jako kapitán s náletem 15 tisíc hodin na Airbusu A320 a Boeingu 737 mohu potvrdit, že oba simulátory jsou již velice blízko realitě a splňují standardy kvality i pro výcvik letových posádek díky funkčnosti jednotlivých systémů a autentickým silám v řízení.

O výběrovém řízení programu CADET

Připravili jsme pro vás s profesionálními instruktory efektivní program, kterým vás během 9 hodin ve dvou dnech (celkem 6 hodin letu + 3 hodiny teorie) připraví na výběrové řízení na místo prvního pilota, neboť všechny letecké společnosti hledají ideálního profesionála. V době nedostatečných výcvikových kapacit u leteckých společností nebo naopak velkého množství adeptů rozhoduje profesionální příprava, která výrazně zvyšuje vaší šanci na úspěch. 

Tento kurz je vhodný pro piloty bez typové kvalifikace, kteří budou absolvovat výběrové řízení na pozici prvního důstojníka na letounu Boeing 737 nebo Airbus A320. Během 9 hodin odhalíme vaše možné slabé stránky a pomůžeme zvýšit vaše šance na úspěch při výběrovém řízení. Během programu je možné dokoupit případné hodiny navíc se slevou.

Příprava na výběrové řízení CADET

Školení Doba školení Cena

Příprava na výběrové řízení CADET Airbus A320 pro jednu osobu

Doba školení
360 minut
Cena
od 20 900 Kč
Koupit

cena je platná pro jednu osobu včetně našeho profesionálního instruktora s typovou kvalifikací CPT A320

Příprava na výběrové řízení CADET Boeing 737 pro jednu osobu

Doba školení
360 minut
Cena
od 20 990 Kč
Koupit

cena je platná pro jednu osobu včetně našeho profesionálního instruktora s typovou kvalifikací CPT B737

Příprava na výběrové řízení CADET Boeing 737 pro dvě osoby

Doba školení
360 minut
Cena
od 30 900 Kč
Koupit

cena je platná pro dvě osoby včetně našeho profesionálního instruktora s typovou kvalifikací CPT B737

Příprava na výběrové řízení CADET Airbus A320 pro dvě osoby

Doba školení
360 minut
Cena
od 30 900 Kč
Koupit

cena je platná pro dvě osoby do posádky včetně našeho profesionálního instruktora s typovou kvalifikací CPT A320

O simulátoru

Briefing 2x 60 minut

Základy IFR létání (standardní zatáčka, stoupání / klesání, rozpočet na přiblížení, vstupy do vyčkávacích obrazců)

Pohyb letadla v prostoru (limity, rychlosti, výšky, navigační)

Příprava dokumentace Jeppesen / Navtec

Orientace v kokpitu (navigační přístroje a ovládací prvky)

Odletová příprava včetně nouzových postupů

SOP s ohledem na výběrové řízení provozovatele (rozdělení na pilota letící / monitorující)

Technika pilotáže (koordinace pohybu, správné rozložení pozornosti)

Základy řešení nouzových postupů, součinnost v posádce (požár motoru, požár na palubě)

Let v simulátoru 2x 3 hodiny letu

Praktická ukázka funkce jednotlivých přístrojů

Výkon motoru N1 vs úhlu náběhu

SOP, Standardní operační postupy dle aerolinky

Základní traťová navigace, RAW data

Technika pilotáže, stoupavé/klesavé zatáčky, zatáčky do kurzu

Nácvik nouzových postupů

Vyčkávací obrazce VOR, NDB

Nácvik přesného / nepřesného přiblížení, RAW data

Postupy nezdařeného přiblížení

Debriefing 2x 30 minut

Objektivní zhodnocení chyb a doporučení dalšího postupu

Doporučené studijní materiály

Profesionální letecký simulátor

Nemluvíme tu jen o zážitkovém simulátoru, ale o certifikovaném typu simulátoru Boeing 737NG, který má profesionální systém proměnlivých sil v řízení tzv. loading control. Ten simuluje skutečnou sílu v řízení kladenou na pilota a to podle rychlosti obtékajícího vzduchu kolem řídících ploch letounu. To umožnuje pilotům během tréninku cítit na tomto trenažéru skutečnou sílu v řízení a to na základě rychlosti nebo vyvážení letounu. Kokpit přesně odpovídá skutečnému letounu včetně všech ovládacích prvků a jejich reálné funkčnosti. Panaromatická půlkulatá projekce poskytuje dokonalou iluzi letu a má rozsah 180° a délku 8 metrů.

 

Časté dotazy

1

Jaký je průběh zážitku?

Zážitek začíná usednutím do připraveného kokpitu s instruktorem. V průběhu konání hlavního zážitku si může váš divácký doprovod na vyžádání vyzkoušet na 15 min. jako bonus let na simulátoru Flight Simulator 2020. Nejedná se o profesionální simulátor, ale běžnou hru s nádhernými detaily s vizualizaví na 55" 4K obrazovce a se základním leteckým ovladačem Thrustmaster formou samoobslužného ovládání. Po zážitku vás provedeme naším centrem a ukážeme vám postupně všechny naše profesionální simulátory. V případě jejich provozu můžete nahlédnout dovnitř k tomu určeným okénkem. U zážitků na simulátorech Formule 1 a Závodním speciálu je k dispozici pro změnu nastavení kvalifikované obsluha nebo za poplatek profesionální instruktor Jan Charouz (předem na vyžádáni) na Formuli 1.

 

2

Mohu si vzít doprovod?

ANO, můžete až tři osoby diváckého doprovodu, ale pouze obdarovaný může pilotovat. Vyjímkou je zážitek na ponorce, kde řídí 3 osoby v různých rolích a 1 osoba diváckého doprovodu. Divácký doprovod nad povolený limit lze doplatit dle kapacity na místě za cenu 190,-Kč za osobu. Střídání v kokpitu je povoleno doprovodu pouze za příplatek 490,-Kč za jednu střídající osobu z důvodu zvýhodněných cen časově delších zážitků pro jednu osobu a zvýšenému opotřebení simulátorů při střídání osob.

 

3

Jaká je vhodná délka zážitku?

Nejprodávanější varianta je 60 minut, neboť umožnuje opakovat přistání s civilními letadly nebo letecký souboj u stíhačky F16. U ponorky vyzkoušíte také druhou a velmi zajímavou misi a závodní simulátory nabídnou dvě tratě. Volte však dle vašich možností, protože je stále možnost zážitek při rezervaci doplatkem ceny prodloužit.

 

4

Potřebuji nějaké předchozí zkušenosti?

Absolutně ne, náš instruktor nebo obsluha vysvětlí vše potřebné k osvojení dané fáze simulace. U složitějších simulátorů jako Boeing 737NG, Airbus A320, F16 Fighting Falcon, Cessna 182RG a ponorka U-BOAT je k dispozici kvalifikovaný instruktor po celou dobu vašeho zážitku.

 

5

Mohu voucher vyměnit za jiný?

Určitě ano, nejlepší způsob je darovat univerální zážitek a nechat obdarovaného vybrat preferovaný simulátor. Nicméně i když vyberete jakýkoliv zážitek, můžete ho vždy při rezervaci v našem on-line systému vyměnit s případným doplatkem za jiný.

 

6

Jak je to s platností voucheru, termínem rezervace a stornem zážitku?

Voucher má platnost 6 - 12 měsíců a lze také prodloužit. Termín si volí obdarovaný po dobu platnosti v on-line rezervačním systému. Storno termínu je možné udělat bezplatně nejpozději 72 hodin před začátkem zážitku.

 

7

Budu pilotovat sám nebo s instruktorem?

Ano, tak daleko jak to zvládnete sami! Nenecháme Vás však samotného, ale náš instruktor Vám pomůže se vším co budete potřebovat pro zvládnutí zážitku.

 

8

Budu svůj zážitek sdílet s někým dalším?

Všechny zážitky jsou individuální a jsou vyhrazeny pouze pro obdarovaného a jeho doprovod. Nikdo vás tak v kokpitu s naším instruktorem rušit nebude.

 

9

Jsou nějaké požadavky na minimální věk, výšku zájemce?

Ano, doporučený věk dětí je od 12 let s minimální výškou 150 cm a dospělé osoby s hmotností do 120kg.

 

10

Je trenažér plně pohyblivý "full-motion-simulator"?

ANO, máme tři pohyblivé simulátory. Cessna 182RG obsahuje pohyblivou základnu 3DOF (3 volnosti pohybu tj. zdvih, klonění, klopení) Závodní speciál má pohyblivou základnu 4DOF (4 volnosti pohybu tj. zdvih, klonění, klopení a rotace). Boeing 737NG, Airbus A320, F16 Fighting Falcon, Formule 1 a U-BOAT je tzv. "fixed-based-simulator" bez hydrauliky. Bohužel vysoké náklady za tvz. full flight motion simulátor dopravního letounu je určen pro výcvik leteckých posádek a prodává se za 18.000,-Kč/hod. Profesionální simulátory stíhaček se s pohyblivou základnou vůbec nedělají z důvodu vysokých G. Na druhou stranu náš širokoúhlý výhled 180-ti stupňů sestavený ze třech full HD projektorů pro simulátory Boeing 737NG, Airbus A320, F16 Fighting Falcon a Formule 1 tento pocit dostatečně nahradí. Mozek se při velké obrazové ploše nechá snadno ošálit dojmem pohybu.

 

11

Kde probíhají reálné lety s Cessnou?

V partnerských leteckých školách Praha Leťnany BlueSky Academy za poplatek 500,-Kč nebo v ceně zážitku v Roudnici nad Labem Aviatický klub nebo OK-AIR v Příbrami se zkušeným instruktorem s Cessnou 172 po dobu 30-ti minut s vaším doprovodem. Tento letoun je čtyřmístný.

Foto

Video

Instruktoři

  • Pavel Sochorovský

    pilot Pavel Sochorovský

    Už jako malý kluk se zajímal o letadla a obdivuje tyto stroje dodnes. Dříve stačilo lepení modelů a pozorování letadel nad hlavou. Od roku 2003 se sny být skutečným pilotem začaly rýsovat více jasněji a získal kvalifikaci obchodního pilota s doložkou IR/MEP, ATPL(A) frozen. V roce 2009 úspěšně absolvoval výběrové řízení na pozici dopravního pilota u společnosti ČSA. V současnosti se zabývá obchodními lety pro soukromou společnost, která hodlá využívat obchodní leteckou dopravu s využitím turbovrtulových letadel pro transport speciálních lékových forem.

  • Denisa Svobodová

    pilot Denisa Svobodová

    Letectví se aktivně věnuje od svých 17 let. Je absolventka Vysoké školy Báňské oboru letecké dopravy a nyní aktivně létá od roku 2018 na letadle Boeing 737 u společnosti Go2Sky. Od roku 2020 vyučuje předměty ATPL na dopravní fakultě ČVUT.

  • Teodor Škoda

    pilot Teodor Škoda

    Létat začal v 17 letech v aeroklubu na kluzácích. Pokračoval výcvikem soukromého pilota. V roce 2020 úspěšně absolvoval zkoušky z teorie dopravního pilota ATPL(a). V roce 2021 dokončil praktický výcvik a je držitelem licence obchodního pilota-CPL/MEP/IR. Volný čas nejraději tráví v aeroklubu létáním na všem, co má křídla.

  • Jan Škopek

    pilot Jan Škopek

    Začal létat od roku 2013 na malých sportovních letounech k získání první kvalifikace PPL. Dále pak pokračoval v létání a zvyšování pilotních kvalifikací společně se studiem ATPL k cílené metě stát se profesionálním dopravním pilotem. Od roku 2018 létá jako první důstojník u společnosti Smartwings na Boeingu 737NG a 737 MAX8.

  • Radek Topinka

    autor a majitel projektu Simulation of Reality Radek Topinka

    Radek Topinka, autor projektu a majitel začal s létáním v roce 2009 v letecké škole Aviatický klub, následně pokračoval studiem ATPL na dopravního pilota. Po ekonomické krizi v roce 2010, která měla dopad i na velké létání se rozhodl naplno věnovat projektu leteckých simulátorů a v roce 2012 otevřel současné centrum Simulation of Reality na Zličíně. Věnuje se nadále aktivně provozu a rozvoji centra, ale také instruktorské činnosti.